Det kan kännas nästintill omöjligt att få just din webbshop att sticka ut som speciell bland alla andra. Som tur är finns det en hel del tips och tricks som kan hjälpa dig på vägen.
Var aktiv på sociala medier
Det är idag viktigare än någonsin att synas på sociala medier. Du kan därför skapa en Instagram-profil för din webbshop och koncentrera dig på att lägga ut material av hög kvalitet. Det är även viktigt att interagera med följare genom att skapa en tävling eller liknande.
Samarbeta med olika profiler
Det kan också vara klokt att söka efter andra profiler på Instagram inom samma ämnesområde. Genom ett sådant samarbete bygger du upp ett engagemang som genererar fler följare. De kommer då kunna se din webbshop eftersom den dyker upp i deras flöden och intresset redan finns. Då är sannolikheten större att de besöker din webbshop.
Viktigt att följa reglerna
Trots att det kan kännas som att regler saknas helt på sociala medier, så finns de. Du kan bekanta dig med Konsumentverkets vägledning för att försäkra dig om att du handlar rätt. På samma sajt hittar du också information om vad som händer om marknadsföringen bryter mot lagen.